Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

Οι "συνυπαίτιοι εργαζόμενοι"

Αναδημοσιεύουμε είδηση σχετικά με τις αποφάσεις του Αρείου Πάγου 729/2015 και 1253/2014, οι οποίες πήραν δημοσιότητα πρόσφατα.   Προσφέρουν τη βάση για  νομολογία σύμφωνα με την οποία όχι μόνο δύναται να μετακυλίεται το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης εργατικού ατυχήματος στον ίδιο τον εργαζόμενο, αλλά επιπλέον είναι δυνατόν ο εργοδότης να απαιτήσει αποζημίωση για το εργατικό ατύχημα από τον εργαζόμενο ή να αποφύγει την αποζημίωση στην οικογένεια θανόντος εργαζομένου λόγω συνυπαιτιότητας ...

Επισημαίνουμε μερικά σημεία πριν διαβάσετε την είδηση:

- Η  νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θέτει ανώτατα όρια στον χρόνο οδήγησης για τους επαγγελματίες οδηγούς.  Έτσι, μεταξύ άλλων, στο άρθρο 6 του Κανονισμού (ΕΚ) 561/2006/15-03-2006 του Ευρ.Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (L102/1, 11.4.2006), προβλέπεται ότι "Ο ημερήσιος χρόνος οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 9 ώρες.  Ο ημερήσιος χρόνος οδήγησης μπορεί να παρατείνεται σε 10 ώρες κατ’ ανώτατο όριο, όχι περισσότερες από δύο φορές στη διάρκεια της εβδομάδας. Ο χρόνος οδήγησης πρέπει να μην υπερβαίνει τις 9 ώρες την ημέρα ή τις 56 ώρες την εβδομάδα. Μετά από οδήγηση 4,5 ωρών οι οδηγοί πρέπει να κάνουν διάλειμμα τουλάχιστον 45 λεπτών."

- Λήφθηκε άραγε το παραπάνω υπόψη από το δικαστήριο κατά την επεξεργασία της δεύτερης (1253/2014 ΑΠ) απόφασης που ακολουθεί;  Μάλλον όχι γιατί όπως συμπεραίνουμε διαβάζοντας την αναδημοσίευση της σχετικής απόφασης του δικαστηρίου, τα παραπάνω δεν συνάδουν με "τα διδάγματα της κοινής πείρας" κατά την εκτίμηση του Αρείου Πάγου.  Το Εφετείο, σημειώνεται στην απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου, δεν παρέθεσε στην απόφασή του «τα πραγματικά περιστατικά που να δικαιολογούν την κόπωση του θανόντος και την εξασθένηση των δυνάμεων των αντανακλαστικών του».
Κατά το Δικαστήριο λοιπόν, ο οδηγός πράγματι εργάστηκε καθ’ υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας του, ωστόσο "μόνο κατά 3,5 ώρες" και κατά την ημέρα που έλαβε χώρα το τραγικό συμβάν. Αυτό, όμως, σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου, «δεν επάγεται, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, λόγω και της ολιγόωρης απασχόλησης του θανόντος κατά τις δύο προηγούμενες ημέρες του δυστυχήματος αλλά και της μη απασχόλησής του τέσσερις ημέρες πριν τον θάνατό του, τέτοιο αποτέλεσμα».
Πολύ ενδιαφέροντα τα διδάγματα της "κοινής πείρας" που έχουν αποκομίσει οι δικαστές του Α.Π. από την οδήγηση νταλίκας.  

Όσο για την πρώτη απόφαση (729/2015 ΑΠ), αρκούμαστε στην επισήμανση της θέσης του μοναδικού δικαστή που μειοψήφησε, σύμφωνα με τον οποίο  δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη συνυπαιτιότητα του εργαζομένου σε εργατικό ατύχημα με το εξής σκεπτικό: «Ο εργοδότης με την αντιπαροχή του αμείβει την εργασία και όχι την ανάληψη κινδύνου. Ο μισθός που λαμβάνει ο εργαζόμενος δεν αντισταθμίζει τους κινδύνους ζημιών στους οποίους αυτός εκτίθεται κατά την εκτέλεση της εργασίας του, μέσα σε συνθήκες ή καταστάσεις πίεσης τις οποίες αποκλειστικά διαμορφώνει και επηρεάζει ο εργοδότης. Ακόμη και για τον πιο επιμελή και ευσυνείδητο εργαζόμενο ενδέχεται να καταστεί αναπόφευκτη μια στιγμιαία χαλάρωση της προσοχής με εντελώς δυσανάλογες συνέπειες». 

Δείτε την απόφαση 729/2015 του Αρείου Πάγου, Β2 Πολιτικό Τμήμα, εδώ
και
την απόφαση 1253/2014 του Αρείου Πάγου, Β1 Πολιτικό Τμήμα, εδώ

Ακολουθεί η είδηση όπως δημοσιεύθηκε από τη Βασιλική Κόκκαλη στο Πρώτο Θέμα:


Αλλάζει άρδην ο χάρτης των δικαιωμάτων που απολαμβάνουν εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος, με δύο αποφάσεις-βόμβα του Αρείου Πάγου που ανατρέπουν πολλά από τα έως σήμερα νομικά κεκτημένα των ιδιωτικών υπαλλήλων. Πλέον η ζυγαριά της Δικαιοσύνης γέρνει επικίνδυνα κατά των εργαζομένων, καθώς η σχετική νομολογία των δικαστηρίων που μέχρι τώρα τους προστάτευε σε περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων, σκληραίνει επικίνδυνα με τη βούλα του Αρείου Πάγου.

Και αυτό γιατί για πρώτη φορά με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου ανοίγει ο δρόμος ώστε οι εργοδότες να διεκδικούν πλήρη αποζημίωση από τους εργαζομένους τους για ζημιές που μπορεί να λάβουν χώρα εν ώρα εργασίας. Παράλληλα, με άλλη δικαστική απόφαση του Αρείου Πάγου αναγνωρίζεται υψηλό ποσοστό συνυπαιτιότητας σε εργαζόμενο ο οποίος έχασε τη ζωή του και πάλι εν ώρα εργασίας, για τον θάνατό του! Οι δύο αποφάσεις προκαλούν ήδη τον σφοδρό αντίλογο καταξιωμένων νομικών, οι οποίοι με δημόσιες τοποθετήσεις τους τις χαρακτηρίζουν βαθιά αντεργατικές, αντικοινωνικές και αντίθετες με το αίσθημα δικαίου.

Ειδικότερα, η πρώτη απόφαση που εκδόθηκε από τον Αρειο Πάγο αφορά σε ατύχημα που είχε λάβει χώρα στην Ιταλία το καλοκαίρι του 2011 όταν οδηγός μεγάλης νταλίκας που μετέφερε (σε ψυγείο) γαλακτοκομικά προϊόντα, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, με αποτέλεσμα αυτό να εκτραπεί της πορείας του και να προσκρούσει στο στηθαίο ασφαλείας του αυτοκινητοδρόμου. Το όχημα, ιδιοκτησίας ελληνικής εταιρείας, κινούνταν με ταχύτητα 90 χιλιομέτρων την ώρα στο εθνικό δίκτυο Μπολόνιας - Ανγκόνας. Από τη σύγκρουση το μεγαλύτερο μέρος της νταλίκας καταστράφηκε όπως και το φορτίο που μετέφερε, ενώ την τελευταία στιγμή ο οδηγός της κατάφερε να βγει από το φλεγόμενο όχημα και να σωθεί.
Η υπόθεση έφτασε στα αστικά δικαστήρια αλλά και στον Αρειο Πάγο, ο οποίος, υιοθετώντας πλήρως τη σχετική απόφαση που είχε λάβει προηγουμένως το Εφετείο, έκρινε ότι ο οδηγός της νταλίκας δεν εκτέλεσε την εργασία του με επιμέλεια ως όφειλε και γι’ αυτό ευθύνεται για τη ζημιά που προκάλεσε στον εργοδότη του, δηλαδή την καταστροφή του οχήματος αλλά και του εμπορεύματος. Το ποσοστό δε συνυπαιτιότητάς του στο ατύχημα είναι 99% και ως εκ τούτου ο εργοδότης μπορεί να αξιώσει αποζημίωση από τον υπάλληλό του.

Ο Αρειος Πάγος και συγκεκριμένα το Β2 Τμήμα του που εξέδωσε την απόφαση στηρίζει την κρίση του αυτή στο εξής σκεπτικό: «Υπαίτιος του ατυχήματος και των συνεπειών που προκλήθηκαν από αυτό είναι ο οδηγός του οχήματος, καθόσον αυτός παρότι έμπειρος και ικανός ασχολούμενος επαγγελματικά με την οδήγηση φορτηγών, επέδειξε αμέλεια κατά την εκτέλεση ελιγμού προς τα αριστερά και δεν συγκράτησε το όχημα που οδηγούσε, κατά τρόπο ώστε αυτό να παραμείνει κινούμενο εντός της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά έχασε τον έλεγχο αυτού, τον οποίο δεν ανέκτησε, με τις περαιτέρω συνέπειες...».

Η μειοψηφία
Κατά πλειοψηφία οι ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί απέρριψαν τον ισχυρισμό του οδηγού ότι ο ίδιος δεν φέρει ευθύνη γι’ αυτό που συνέβη και ότι η ζημιά πρέπει να βαρύνει τον εργοδότη του και όχι τον ίδιο «ως εμπίπτουσα στη σφαίρα του επιχειρηματικού κινδύνου». Παράλληλα, οι αρεοπαγίτες απέρριψαν και το βασικό επιχείρημα του οδηγού ότι τα λάστιχα που είχαν τοποθετηθεί στην νταλίκα ήταν προβληματικά εξαρχής και εξ αυτού του λόγου έχασε τον έλεγχο του οχήματός του.

Αντίθετα, ένα μέλος του δικαστηρίου που μειοψήφησε εξέφρασε την άποψη ότι δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη συνυπαιτιότητα του εργαζομένου σε εργατικό ατύχημα με το εξής σκεπτικό: «Ο εργοδότης με την αντιπαροχή του αμείβει την εργασία και όχι την ανάληψη κινδύνου. Ο μισθός που λαμβάνει ο εργαζόμενος δεν αντισταθμίζει τους κινδύνους ζημιών στους οποίους αυτός εκτίθεται κατά την εκτέλεση της εργασίας του, μέσα σε συνθήκες ή καταστάσεις πίεσης τις οποίες αποκλειστικά διαμορφώνει και επηρεάζει ο εργοδότης. Ακόμη και για τον πιο επιμελή και ευσυνείδητο εργαζόμενο ενδέχεται να καταστεί αναπόφευκτη μια στιγμιαία χαλάρωση της προσοχής με εντελώς δυσανάλογες συνέπειες».

Συνυπαίτιος για τον θάνατό του!
Η δεύτερη υπόθεση που απασχόλησε τον Αρειο Πάγο ήταν ιδιαίτερα σοβαρή, καθώς εν ώρα εργασίας έχασε τη ζωή του ένας νέος άνθρωπος, οδηγός βυτιοφόρου. Το τραγικό συμβάν έλαβε χώρα ενώ ο 41χρονος οδηγός εκτελούσε δρομολόγιο από το Ζάκρο Καρδίτσας στον Ταύρο Αττικής μεταφέροντας γάλα. Το όχημά του εξετράπη της πορείας του και έπεσε σε γκρεμό με αποτέλεσμα ο οδηγός του, που μόλις είχε προσληφθεί στη συγκεκριμένη εταιρεία με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, να βρει ακαριαία τραγικό θάνατο αφού το τεράστιο όχημα τον καταπλάκωσε.

Οι γονείς του 41χρονου και τα αδέλφια του προσέφυγαν στα αστικά δικαστήρια διεκδικώντας αποζημίωση για ψυχική οδύνη υποστηρίζοντας ότι ο θάνατος του γιου και αδελφού τους οφείλεται σε υπαιτιότητα του εργοδότη. Και αυτό διότι, όπως υποστήριξαν στο δικαστήριο, η εργοδότρια εταιρεία τον ανάγκαζε να εκτελεί συνεχή δρομολόγια πέραν του νόμιμου ωραρίου εργασίας του, επί οκτώ ώρες κάθε ημέρα και χωρίς ξεκούραση. Μάλιστα, όπως υποστήριξαν οι συγγενείς του, ο 41χρονος, φοβούμενος μη χάσει τη δουλειά του, εργάζονταν νυχθημερόν αδιαμαρτύρητα.

Από την πλευρά τους οι νομικοί παραστάτες της εργοδότριας εταιρείας προέβαλλαν στο δικαστήριο ως βασικό επιχείρημα ότι μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το δυστύχημα έφερε και ο 41χρονος οδηγός, καθώς, όπως υποστήριξαν, κατά το μοιραίο δρομολόγιο δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας, κάτι που ενδεχομένως και να του έσωζε τη ζωή. Η παράλειψη αυτή, σύμφωνα με τον ισχυρισμό που προέβαλε η εργοδότρια εταιρεία, θεμελιώνει συνυπαιτιότητα του θανόντος κατά 40% στην πρόσκληση του δυστυχήματος και η τυχόν αποζημίωση που θα επιδικάσει το δικαστήριο στους συγγενείς του θα πρέπει να είναι σε άμεση συνάφεια με το γεγονός αυτό.

Εξετάζοντας τα στοιχεία του φακέλου της τραγικής αυτής υπόθεσης -ανάμεσά τους και εξετάσεις που δεν ανίχνευσαν στο αίμα του θανόντος οινόπνευμα ή άλλες ουσίες- οι εφέτες έκαναν εν μέρει δεκτό τον ισχυρισμό της οικογένειας του 41χρονου. Αφενός έκριναν ότι η εργοδότρια εταιρεία ευθύνεται μόνο κατά ποσοστό 60% για το τραγικό δυστύχημα (συνυπαιτιότητα) επειδή ανάγκαζε τον υπάλληλό της να εργάζεται κατά παράβαση του ωραρίου εργασίας και αφετέρου απεφάνθησαν ότι υπάρχει και ευθύνη σε ποσοστό 40% του άτυχου 41χρονου. Και αυτό επειδή δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας όπως ήταν υποχρέωσή του, με αποτέλεσμα να συμβάλει στο δυστύχημα και στον θάνατό του! Ετσι, με βάση την απόφαση του Εφετείου η εργοδότρια εταιρεία ευθύνεται σε αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης που υπέστησαν οι συγγενείς του άτυχου οδηγού κατά 60% και μέχρι εκεί οφείλουν να αποζημιώσουν την οικογένειά του.

Καμία ευθύνη, ήταν ξεκούραστος
Ωστόσο, εντελώς διαφορετική ήταν η κρίση του Αρείου Πάγου, ο οποίος ανέτρεψε άρδην την εφετειακή απόφαση, εντοπίζοντας κενά και αντιφάσεις στην αιτιολόγησή της. Σύμφωνα με τους αρεοπαγίτες, το Εφετείο δεν παρέθεσε στην απόφασή του «τα πραγματικά περιστατικά που να δικαιολογούν την κόπωση του θανόντος και την εξασθένηση των δυνάμεων των αντανακλαστικών του».

Κατά το Ανώτατο Δικαστήριο, ο άτυχος 41χρονος πράγματι εργάστηκε καθ’ υπέρβαση του νόμιμου ωραρίου εργασίας του, ωστόσο μόνο κατά 3,5 ώρες και κατά την ημέρα που έλαβε χώρα το τραγικό συμβάν! Αυτό, όμως, σύμφωνα με την αρεοπαγίτικη απόφαση -«δεν επάγεται, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, λόγω και της ολιγόωρης απασχόλησης του θανόντος κατά τις δύο προηγούμενες ημέρες του δυστυχήματος αλλά και της μη απασχόλησής του τέσσερις ημέρες πριν τον θάνατό του, τέτοιο αποτέλεσμα», δηλαδή την πρόκληση του δυστυχήματος!

Με το σκεπτικό αυτό ο Αρειος Πάγος ανέπεμψε την υπόθεση για νέα κρίση στο Εφετείο και παράλληλα οι συγγενείς του άτυχου άνδρα έχασαν κάθε ελπίδα να δικαιωθούν σε αστικό επίπεδο για την απώλεια που βιώνουν.

Πηγή:  ProtothemaΆρειος Πάγος, υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι πίσω από τις εταιρίες - εργοδότες - σε περιπτώσεις εργατικών ατυχημάτων με εταιρικά οχήματα βρίσκονται οι ασφαλιστικές εταιρίες. Αυτές θα πλήρωναν "τον λογαριασμό". Επομένως, οι αποφάσεις ενδεχομένως να μην είχαν ως στόχο να ευνοήσουν τον εργοδότη. Είχαν σίγουρα, όμως, ως στόχο το ευάλωτο μέρος, τον εργαζόμενο. Είναι σημαντικό, πάντως, το ότι αναδεικνύεται μέσω αυτών των αποφάσεων η ανασφάλεια δικαίου που παράγεται από τα ανώτατα δικαστήρια.

Ανώνυμος είπε...

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις είναι ήδη γνωστές από τον Οκτώβριο του 2015, άρα δεν πρόκειται για κάτι τόσο πρόσφατο. Πρόκειται για τις Α.Π. 729/2015 και 1253/2014, είναι δημοσιευμένες στην Επιθεώρηση Εργατικού Δικαίου Οκτωβρίου 2015 με σχόλιο Π. Μπουμπουχερόπουλου (ΕΕργΔ 74, 2015, σελ. 1134 επ.). Ο συγγραφέaς αναφέρεται και στον Κανονισμό 561/2006 ΕΚ. Χωρίς να θέλω να δικαιολογήσω τις αποφάσεις, οι δικαστές ή είχαν άγνοια του Κανονισμού, ή ερμήνευσαν στενά διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

Ανώνυμος είπε...

Έχεις δίκιο! Οι δικαστές, προφανώς, ερμήνευαν στενά τις διατάξεις του Α.Κ., αλλά ο Κανονισμός παράγει απευθείας δίκαιο στην Ελληνική Έννομη Τάξη. Άρα, τίθεται το ερώτημα: Οι δικαστές είχαν άγνοια του Κανονισμού, ή μήπως, τον αγνόησαν και ασχολήθηκαν μόνο με τα επιχειρήματα της ασφαλιστικής εταιρίας;
Λ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

Λ.Σ. Για να έχουμε μια καλύτερη άποψη επί του ζητήματος θα πρέπει να δούμε το αγωγικό αίτημα και την νομική βάση στην οποία ερείδεται. Θεωρώ πως υπήρξε άγνοια του Κανονισμού, γιατί οι δικαστές παρά την δικαϊική αρχή jura novit curia αγνοούν το Κοινοτικό Δίκαιο. Αυτό μπορείς να το δεις στην νομολογία που αφορά τις οδικές μεταφορές. Αναφέρονται συνήθως σε εθνική νομοθεσία. Φυσικά μπορεί να υπάρχουν και εξαιρέσεις αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός πως ο Κανονισμός μνημονεύθηκε στην επίδικη περίπτωση. Αν γνώριζαν τον Κανονισμό τότε θα διάβαζαν στην υπ' αρ. (17) του προοιμίου: "Ο παρών κανονισμός αποσκοπεί στη βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών των εργαζομένων τους οποίους καλύπτει καθώς και στη γενικήβελτίωση της οδικής ασφάλειας. Ο σκοπός αυτός επιδιώκεται κυρίως με τις διατάξεις που αφορούν τον μέγιστο χρόνο οδήγησης ανά ημέρα, ανά εβδομάδα και ανά
δεκαπενθήμερο, με τη διάταξη η οποία υποχρεώνει τον οδηγό να λαμβάνει μία κανονικήπερίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο και με τις διατάξεις που ορίζουν ότι η περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης δεν θα πρέπει να διαρκεί επ’ ουδενί λιγότερο από εννέα συνεχείς ώρες. Δεδομένου ότι αυτές οι διατάξεις εξασφαλίζουν επαρκή ανάπαυση και λαμβάνοντας επίσης υπόψη την εμπειρία από τις πρακτικές επιβολής των τελευταίων ετών, δεν απαιτείται πλέον σύστημα αντιστάθμισης για μειωμένες περιόδους ημερήσιας ανάπαυσης.Ο παρών κανονισμός αποσκοπεί στη βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών των εργαζομένων τους οποίους καλύπτει καθώς και
στη γενικήβελτίωση της οδικής ασφάλειας. Ο σκοπός αυτός επιδιώκεται κυρίως με τις διατάξεις που αφορούν τον μέγιστο χρόνο οδήγησης ανά ημέρα, ανά εβδομάδα και ανά
δεκαπενθήμερο, με τη διάταξη η οποία υποχρεώνει τον οδηγό να λαμβάνει μία κανονικήπερίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο και με τις διατάξεις που ορίζουν ότι η περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης δεν θα πρέπει να
διαρκεί επ’ ουδενί λιγότερο από εννέα συνεχείς ώρες. Δεδομένου ότι αυτές οι διατάξεις εξασφαλίζουν επαρκή ανάπαυση και λαμβάνοντας επίσης υπόψη την εμπειρία από
τις πρακτικές επιβολής των τελευταίων ετών, δεν απαιτείται πλέον σύστημα αντιστάθμισης για μειωμένες περιόδους ημερήσιας ανάπαυσης.". Να υπενθυμίσω και τι έγινε στην Ισπανία που ο οδηγός αποκοιμήθηκε; Γιατί άραγε; Και αντί να ασχολούμαστε με αυτά και γιατί εμείς δεν χρησιμοποιούμε τον εξοπλισμό για τις οδικές μεταφορές, γιατί τα πρόστιμα που προβλέπονται είναι δώρο άδωρο αφού είναι πολύ μικρά, καθόμαστε και μιλάμε πως θα φάμε τον Ειδικό, πως θα μοιράσουμε τις Επιτροπές, ποιος θα γίνει Προϊστάμενος και πως θα μετράμε αντίστροφα την ώρα που θα τοποθετήσουμε τον δικό μας Γενικό Διευθυντή. Κανένα Δ.Σ. για αυτά τα θέματα δεν προκαλείται από καμία παράταξη. Το προσωπικό και μικροκομματικό συμφέρον μας ενδιαφέρει στον μικρόκοσμο του σύμπαντος που λέγεται ΣΕΠΕ και τίποτε πιο πέρα...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με το φίλο 7.05πμ
Υπάρχουν ατομα που δεν τα ενδιαφέρει τιποτα άλλο από το κομματικό συμφέρον. Από όλα τα κόματα

Ανώνυμος είπε...

Βρέ παιδιά ενας Φραγκίσκος Κουτεντάκης κάπου είναι Γεν Γραμματέας.Ειναι ο δικός μας παλιός συνάδελφος.Μπράβο στο παληκάρι αν είναι αυτός.Δεν τον ξέρω αλλά μπράβο του.

Ανώνυμος είπε...

Αντί να γκρινιάζετε για τα θέματα του ΔΣ του Συλλόγου, γιατί δεν τα καταθέτετε προς συζήτηση σε αυτό; Περιμένετε τις παρατάξεις να μυρίσουν τα νύχια τους; Είναι βολική η γκρίνια...Ένα απλό ενυπόγραφο αίτημα στο ΔΣ αρκεί. Μην τα περιμένουμε όλα από συνδικαλιστές που πιθανόν να είναι (ή τους αφήνουμε να είναι) κλεισμένοι στους γυάλινους πύργους τους.

Ο "δεν-μπορώ-άλλο-τη-γκρίνια"

Ανώνυμος είπε...

Για το τελευταίο σκέλος της απάντησής σου, θα υπενθυμίσω ότι το blog δημοσιεύει τις απόψεις των συναδέλφων, αλλά δεν μπορεί να "αποφανθεί" για το εάν τα πρόστιμα που επιβάλλει το ΣΕΠΕ είναι μικρά ή μεγάλα και γιατί το ΣΕΠΕ χρησιμοποιεί ή δεν χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό για τις οδικές μεταφορές. Να επισημάνω, επίσης, ότι η περίπτωση του ατυχήματος στην Ιταλία και οι συνέπειές του, ουδεμία σχέση έχουν με τον εξοπλισμό του ΣΕΠΕ. Νομίζω, ότι από τις προηγούμενες τοποθετήσεις μου - αλλά και από το σχόλιο του Π.Μ. στο περιοδικό "Επιθεώρηση Εργατικού Δικαίου", έχει γίνει σαφές ότι οι δικαστές δεν έλαβαν υπόψη το Κοινοτικό Δίκαιο. Για το τί συμβαίνει στο ΣΕΠΕ, - διοικητικά - θα σε συμβούλευα να απευθυνθείς στην αρμόδια Διεύθυνση, η οποία δεν έχει προβεί σε κρίσεις Προϊσταμένων Τμημάτων (Κ.Υ και ΣΕΠΕ) από το 2006.
Λ.Σ.

Ανώνυμος είπε...

Αμα ο οδηγός μιλαγε στο κινητο,ηταν πιωμένος,ειχε ξενυχτήσει,ειχε νευρα από δικούς του λόγους ....φταίει η επιχείρηση που καταστράφηκε από ένα μαλ...κα.

Ανώνυμος είπε...

Κρίμα, πρώην σύντροφε Κουτεντάκη
Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015 | 7:13 μ.μ.


Το πόσο εύκολα μπορεί να σε κάνει η εξουσία να γλύφεις εκεί που μέχρι χτες έφτυνες το βλέπουμε στο πρόσωπο του Φραγκίσκου Κουτεντάκη. Για όσους δεν τον γνωρίζουν πρόκειται για ένα οικονομολόγο, οικονομικό σύμβουλο του Μεγάρου Μαξίμου και λέκτορα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Ηταν από τα άτομα που υπό τον Δραγασάκη από το 2012 διαμόρφωσαν το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ και σήμερα είναι επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού.

Απέφυγα μέχρι τώρα να αναφερθώ στην αρθρογραφία του στην «Αυγή» που παρουσιάζει έναν άλλο Φραγκίσκο απ’ αυτόν που γνώριζα. Αλλωστε κάθε ένας μπορεί να κάνει τις ατομικές επιλογές του.
Δεν μπορώ όμως να αντισταθώ στον πειρασμό να μην σχολιάσω όσα ακούω να λέει σήμερα στον ρ/σ στο «Κόκκινο» τασσόμενος υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων της δημόσιας περιουσίας, και των ΠΝΠ.

Μήπως θυμάσαι κ. Κουτεντάκη –δεν μπορώ πια να σε αποκαλώ σύντροφο- ποιές ήταν οι σχετικές απόψεις σου όταν ήσουν στέλεχος της νεολαίας Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης και αγωνιστής των ΕΑΑΚ;

Κρίμα

Ενας πρώην σύντροφός σου.

Β.Κ: Κείμενο που μας ήρθε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο.

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι ο Κουτεντάκης δεν είναι ο παλιός δικός μας συνάδελφος. Αν είναι ...είναι πολύ καλός,δυνατός και αστέρι.

Ανώνυμος είπε...

Με μια απλή αναζήτηση στο internet μπορείτε να δείτε αν ο Κουτεντάκης υπήρξε συνάδελφός μας. Το αν είναι "πολύ καλός, δυνατός και αστέρι", είναι η προσωπική εκτίμηση του 27-03-2016 - 4:04 μ.μ. Όσοι δεν τον γνωρίζουμε, δεν μπορούμε να έχουμε και προσωπική γνώμη.
Με την ευκαιρία, να επισημανθεί ότι η ανάρτηση του 26-03-2016 - 11:12 δημοσιοποιήθηκε, μεν, σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας του blog, αλλά το blog δεν δημιουργήθηκε με σκοπό να φιλοξενεί τα κείμενα που έρχονται στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία "ανωνύμων". Η Ανοικτή Συνέλευση Υπαλλήλων έχει το δικό της ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, και δημοσιοποιεί άμεσα τα μηνύματα που έρχονται σε αυτο.
Λ.Σ.