To
Προεδρικό Διάταγμα για τον νέο Οργανισμό
του Υπουργείου είναι επιτέλους
γεγονός. Υπενθυμίζουμε ότι η σχετική
διαδικασία ξεκίνησε εδώ και τρία
τουλάχιστον χρόνια. Αναλώθηκαν χιλιάδες
εργατοώρες, δημιουργήθηκαν ομάδες
εργασίας, διυπουργικά κλιμάκια, επιτροπές
κτλ, σπαταλήθηκε άφθονο δημόσιο χρήμα,
μέχρι τελικά να δημοσιευθεί ένα κείμενο
που δεν έχει ούτε κατανομή των οργανικών
θέσεων ανά οργανική μονάδα, (θα ακολουθήσει
σχετική Υ.Α…), ούτε περιγράμματα θέσεων,
ούτε καθηκοντολόγιο.
Η “ποιοτική”
του διαφορά με τον προηγούμενο Οργανισμό
είναι απλώς η κατάργηση-συγχώνευση
πλήθους οργανικών μονάδων, υπηρετώντας
πιστά το διακηρυγμένο και συμφωνημένο
με την Τρόικα, στόχο της συρρίκνωσης ή
κοινώς του πετσοκόμματος του Δημοσίου.
Αυτός ήταν και ο πραγματικός λόγος
για τον οποίο πραγματοποιήθηκε η
«αναδιάρθρωση» των Οργανικών Δομών.
Έχουμε και λέμε,
λοιπόν:
- Δεν καταργείται ΚΑΜΙΑ θέση Γενικού ή Ειδικού Γραμματέα. Τα πολιτικά γραφεία παραμένουν ανέγγιχτα. Οι στρατοί των συμβούλων καλά κρατούν.
- Δημιουργούνται έξι νέα αυτοτελή Τμήματα/Μονάδες υπαγόμενα απευθείας στον Υπουργό, εκτός δηλαδή δημοσιουπαλληλικής ιεραρχίας και …εντός πολιτικού/κομματικού ελέγχου. Αποκορύφωμα της ευφάνταστης δημιουργικότητας των συντακτών του νέου Οργανισμού (ή όσων του έδωσαν την σχετική εντολή) η Μονάδα Στρατηγικής Έρευνας και Ανάπτυξης Επιτελικών Συστημάτων Εφαρμογής και Μηχανισμών! Η οποία προφανώς είναι η θεσμική επικάλυψη των υφιστάμενων στο Υπουργείο μας “μηχανισμών”. Τώρα, οι μηχανισμοί θα έχουν και Τμηματάρχη (με το ανάλογο επίδομα...)
- Στο ΣΕΠΕ πάει περίπατο η πρόβλεψη ένα Τμήμα ανά Νομό, καθώς καταργούνται πληθώρα Τμημάτων Κοινωνικής Επιθεώρησης και Περιφερειακών Δ/νσεων αναγκάζοντας εργοδότες και εργαζόμενους να απευθύνονται σε ...διπλανούς Νομούς για να εξυπηρετηθούν. (π.χ. δεν απομένει καμία Νησιωτική Δ/νση Κοινωνικής Επιθεώρησης). Επιπλέον, η αρμόδια Δ/νση για την Διοικητική Υποστήριξη και τη υλοποίηση Κοινοτικών Προγραμμάτων του Σ.ΕΠ.Ε υποβιβάζεται σε Τμήμα, με την ανάλογη μείωση του προσωπικού της. Με λίγα λόγια, το ΣΕΠΕ μετατρέπεται σε μια δομή ολοκληρωτικά ελεγχόμενη από την κεντρική κυβέρνηση
- Μειώνονται δραστικά οι οργανικές θέσεις του προσωπικού τόσο στην Κ.Υ, όσο και στο ΣΕΠΕ σε σχέση με το καθεστώς προ 2011. Υπενθυμίζουμε ότι με τον Ν.4024/2011 είχαν ήδη καταργηθεί οι κενές θέσεις, παγιώνοντας με αυτό τον τρόπο την υποστελέχωση ειδικά του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας. Με το ΠΔ του νέου Οργανισμού, οι οργανικές θέσεις του ΣΕΠΕ ανέρχονται πλέον σε 829, ενώ με τον Ν.3996/2011 ανέρχονταν σε 1156. Αντίστοιχα στην Κεντρική Υπηρεσία, οι οργανικές θέσεις ανέρχονται πλέον σε 495 για το σύνολο της Κ.Υ, της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας. Μόνο η Κ.Υ, σύμφωνα με τον προηγούμενο Οργανισμό διέθετε 548 οργανικές θέσεις. Ας αναρωτηθούμε όλοι και ειδικά όσοι υπηρετούν σε Επιθεώρηση Εργασίας αν η υφιστάμενη στελέχωση επαρκεί για να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου πάντως είναι ικανοποιημένη με τον αριθμό των οργανικών θέσεων όπως διαμορφώνεται...
- Ένα επιπλέον ερώτημα που γεννάται είναι πότε και με τι κριτήρια θα γίνει η επανατοποθέτηση των υπηρετούντων υπαλλήλων στις οργανικές μονάδες του Υπουργείου. Θα επανατοποθετηθούν όλοι στις υφιστάμενες θέσεις τους ή είναι μια ευκαιρία για “ανακάτεμα της τράπουλας” από την πολιτική ηγεσία; Που θα τοποθετηθούν όσοι υπηρετούσαν σε οργανικές μονάδες που καταργούνται/συγχωνεύονται;
Πρέπει οπωσδήποτε
να διαφυλαχτεί στο πλαίσιο αυτής της
διαδικασίας:
α)
η επανατοποθέτηση όσων δεν καταργείται
η μονάδα τους, στην υφιστάμενη θέση τους
β)
η τοποθέτηση όσων καταργείται η μονάδα
τους, στις μονάδες που αναλαμβάνουν
τις αρμοδιότητες που ασκούσαν
γ)
η ειδική μέριμνα για συναδέλφους του
ΣΕΠΕ που λόγω κατάργησης Περιφερειακών
Υπηρεσιών βρίσκονται μπροστά στον
κίνδυνο της μετακίνησης/μετακόμισης
που ανατρέπει την προσωπική τους ζωή.
Οι
τοποθετήσεις των συναδέλφων πρέπει να
γίνουν με τέτοιο τρόπο ώστε να να μην
αναστατωθεί η προσωπική και οικογενειακή
τους ζωή
Δυστυχώς,
στην συνάντηση των συνδικαλιστικών
Οργάνων με υπηρεσιακά στελέχη του
Υπουργείου (10.9.2014), δεν δόθηκαν επαρκείς
διευκρινίσεις σχετικά με αυτή τη
διαδικασία. Αναμένουμε τις θέσεις της
πολιτικής ηγεσίας μετά και από την
επιστολή που έστειλε η Ομοσπονδία μας.
Τέλος, είναι
απαράδεκτος ο
τρόπος που ορίζονται με το ΠΔ, οι Προϊστάμενοι
Γενικών Δ/νσεων, Δ/νσεων και Τμημάτων.
Σε συνδυασμό με τις προβλέψεις των
μεταβατικών διατάξεων του Ν.4275/2014 περί
επιλογής προϊσταμένων, ο
Υπουργός έχει απόλυτη ευχέρεια να ορίζει
Προϊστάμενους κατά το δοκούν.
Μόνος περιορισμός να δοθεί προτεραιότητα
σε όσους έχουν ήδη επιλεγεί μέσω κρίσεων,
αλλά αυτοί στο Υπουργείο μας είναι
ελάχιστοι αφού είναι χαρακτηριστικό
ότι στην Κ.Υ και το ΣΕΠΕ, με ...πρόφαση
την αναμονή του νέου Οργανισμού (!)
δεν έχουν γίνει κρίσεις Τμηματαρχών
εδώ και 7 χρόνια.
Γεννάται
μάλιστα και μείζον ζήτημα ίσης μεταχείρισης
καθώς όσοι προέρχονται από την ΚΥ και
το ΣΕΠΕ είναι σε
δυσμενέστερη θέση σε σχέση με τους
συναδέλφους τους από Γ.Γ Πρόνοιας και
ΓΓΚΑ, των οποίων οι Διευθύνσεις Προσωπικού
προέβησαν - ως όφειλαν - σε κρίσεις το
2011 και το 2012.
Το
σύστημα των αναθέσεων/αναπληρώσεων
διαιωνίζεται με αυτόν τον τρόπο και
αποτελεί πρόσφορο πεδίο για ρουσφέτια
και “ανθρωποφαγία”.
Δυστυχώς, ήδη
έχει δημιουργηθεί κλίμα διχόνοιας,
απογοήτευσης και αλληλοφαγώματος στο
Υπουργείο αναφορικά με τον καθορισμό
στον νέο Οργανισμό των τυπικών προσόντων
που απαιτούνται εκ των προτέρων για την
επιλογή σε θέσεις Προϊσταμένων. Τυπικά
προσόντα ορίζονταν και με τον προηγούμενο
Οργανισμό, ωστόσο προβλέπονταν για
κάποια Τμήματα η δυνατότητα επιλογής
υπαλλήλου ΤΕ ή ΔΕ. Στον νέο Οργανισμό,
προβλέπονται ελάχιστες θέσεις προϊσταμένων
ΤΕ, ενώ Προϊστάμενο ΔΕ μπορούν να
επιλεγούν μόνο σε Τμήματα του ΣΕΠΕ.
Ως Ανοικτή
Συνέλευση Υπαλλήλων και Αυτόνομη
Πρωτοβουλία, δηλώνουμε καθαρά
και δημόσια όπως πάντα, ότι είναι
απαράδεκτο να αποκλείονται εκ των
προτέρων από θέσεις Προϊσταμένων
συνάδελφοι μας με μόνο κριτήριο την
έλλειψη τυπικών προσόντων.
Πάγια θέση
μας είναι ότι οι θέσεις ευθύνης θα έπρεπε
να είναι ΑΝΟΙΚΤΕΣ για όλους, (ΠΕ,ΤΕ,ΔΕ)
και η επιλογή να γίνεται με ένα δίκαιο,
αντικειμενικό, αξιοκρατικό και
επιστημονικά άρτιο σύστημα κρίσεων,
που θα λαμβάνει υπόψη την ειδικότητα, τα τυπικά
όσο και τα ουσιαστικά προσόντα και την
δουλειά του καθενός. Όχι προφανώς
με τη διαδικασία που προβλέπει ο
Ν.4275/2014 (εξετάσεις και ...προφορική
συνέντευξη) και όχι βέβαια με ρουσφετολογικές
αναθέσεις καθηκόντων από την πολιτική
ηγεσία. Με αυτή την έννοια, είναι λάθος
εξαρχής τόσο ο νέος Οργανισμός που
αποκλείει εκ των προτέρων ΤΕ και ΔΕ από
θέσεις Προϊσταμένων (ενώ τους επιτρέπει
στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ),
όσο και οι παρασκηνιακές προσπάθειες
κάποιων να εξασφαλίσουν τροποποιώντας
το ΠΔ κάποιες “φωτογραφικές” θέσεις
προϊσταμένων ΔΕ. Μόνη σωστή λύση, και
σε αυτό δεν χωρούν συμβιβασμοί και
τακτικισμοί, είναι η πρόβλεψη για
ανοικτές σε όλους θέσεις ευθύνης (όπως
π.χ προβλέπει ο νέος Οργανισμός του Υπ.
Ανάπτυξης) και η υιοθέτηση ενός
αξιοκρατικού, δημοκρατικού και διαφανούς
συστήματος κρίσεων με κατάργηση του
απαράδεκτου Ν.4275/2014. Οτιδήποτε
άλλο είναι στην καλύτερη περίπτωση
“μπάλωμα” και στην χειρότερη μεθόδευση
για εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων.
Δυστυχώς, στην
Ελλάδα και μάλιστα στην Ελλάδα που
“εξυγιαίνεται” δημοσιονομικά, ακόμη
και η κατάρτιση ενός Οργανισμού ενός
Υπουργείου γίνεται “φωτογραφίζοντας”
πρόσωπα και εξυπηρετώντας μικροσυμφέροντα
και όχι με γνώμονα το ταλαίπωρο και
αμφιλεγόμενο δημόσιο συμφέρον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου