Τρίτη 19 Μαΐου 2015

Μπαλάκι 14 υπάλληλοι μεταξύ 2 Υπουργείων

Μια δυσάρεστη ιστορία διαδραματίζεται στις Διαχειριστικές Αρχές του Υπουργείου Εργασίας που μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Οικονομίας με τον πρόσφατο Νόμο 4314/2014 (Νόμος για την Οργάνωση του ΕΣΠΑ 2014-2020).
Την προχειρότητα του Νομοθέτη, την ασυννενοήσια των Υπουργείων και την ευθυνοφοβία των "υπευθύνων" πληρώνουν 14 υπάλληλοι οι οποίοι βλέπουν αφενός το εισόδημα τους να μειώνεται για άλλη μια φορά και αφετέρου να γίνονται αντικείμενο εμπαιγμού από Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς 2 Υπουργείων.

Τι έχει συμβεί;

Με έγγραφό της Δ/νσης Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης από 30/3/2015, που απευθύνεται προς την Κεντρική Υπηρεσία του ΣΕΠΕ και την Δ/νση Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου «αναγγέλλεται» η διακοπή από 1/4/2015 καταβολής των εξόδων κίνησης και της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση σε 14 υπαλλήλους του Υπουργείου που υπηρετούν με απόσπαση στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση" (ΕΥΔ ΕΠΑΝΑΔΕΔΒΜ) και την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΥΣΕΚΤ). Ως λόγος για αυτή την ενέργεια, προβάλλεται η μεταφορά από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και υπαγωγή των δύο ανωτέρω Υπηρεσιών στο Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με βάση τον Ν.4314/2014. Σύμφωνα με το έγγραφο, λόγω της ως άνω υπαγωγής, οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι δεν είναι δυνατόν να παρέχουν υπερωριακή απασχόληση στο Υπουργείο Εργασίας και στο ΣΕΠΕ.

Στις 27/4/2015 με έγγραφό της η ΚΥ του ΣΕΠΕ ενημέρωσε σχετικά τις Περιφερειακές Δ/νσεις και Τμήματα του ΣΕΠΕ προκειμένου να μην εντάσσουν τους εν λόγω υπαλλήλους στον μηνιαίο προγραμματισμό των ελέγχων. Οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι, (14 υπάλληλοι) ουδέποτε έχουν ενημερωθεί εγγράφως σχετικά με τον αποκλεισμό τους από τα συνεργεία ελέγχου. Μάλιστα, εντός του Απριλίου συμμετείχαν κανονικά στους προγραμματισμένους ελέγχους των Τμημάτων καθώς και στο τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών 15512.
Ωστόσο, η Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης δεν συμπεριέλαβε τους εν λόγω υπαλλήλους στην μισθοδοσία για την καταβολή εξόδων κίνησης του μηνός Απριλίου η οποία υπογράφηκε στα μέσα Μαΐου, αρνούμενη ουσιαστικά να καταβάλει δεδουλευμένες αποδοχές.

Το "περίεργο" της όλης υπόθεσης είναι ότι ενώ οι υπεύθυνοι υπηρεσιακοί παράγοντες εμφανίζονται κάθετοι ως προς τον αποκλεισμό των εν λόγω υπαλλήλων από τα συνεργεία ελέγχου (χωρίς ωστόσο να παρέχουν επαρκή νομική δικαιολόγηση για κάτι τέτοιο), ο ΓΓ του Υπουργείου Εργασίας κ.Νεφελούδης δυο φορές σε αντίστοιχες συναντήσεις που επεδίωξαν οι υπάλληλοι μαζί του, διαβεβαίωσε ότι το πρόβλημα θα λυθεί θετικά για αυτούς. Φυσικά, μέχρι τώρα οι "υποσχέσεις" του έχουν μείνει κενό γράμμα...

Σημειώνεται επίσης, ότι οι εν λόγω υπάλληλοι έχουν οριστεί υπεύθυνοι λογαριασμού και εκκαθάρισης για την πληρωμή έργων που χρηματοδοτούνται από το ΠΔΕ του Υπουργείου Εργασίας, ασκώντας παράλληλα καθήκοντα στην Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης του εν λόγω Υπουργείου. Με λίγα λόγια ως προς το καθήκον αυτό είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Εργασίας, αλλά ως προς την δυνατότητα συμμετοχής τους στα συνεργεία είναι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομίας!!!

Για την πληρέστερη ενημέρωση παραθέτουμε αναλυτικό έγγραφό που υπέβαλε  ένας εκ των 14 υπαλλήλων στην Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών, ενημερώνοντας παράλληλη την πολιτική ηγεσία. Το έγγραφο που υποβλήθηκε στις 9-4-2015 παραμένει αναπάντητο...




ΠΡΟΣ:
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης-
  1. Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών
  2. Δ/νση Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού

ΣΕΠΕ-Κεντρική Υπηρεσία

ΚΟΙΝ:
Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης-
  1. Γραφείο Υπουργού κ.Σκουρλέτη
  2. Γραφείο Αν.Υπουργού κας Αντωνοπούλου
  3. Γραφείο ΓΓΔΚΑΠ κας Χαλικιά
  4. Γραφείο ΓΓ κου Νεφελούδη
  5. Γραφείο Ειδικού Γραμματεά ΣΕΠΕ κ. Καψάλη
  6. Γενική Δ/ντρια Οικονομικών Υπηρεσιών κα Τριανταφύλλου

Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού-
Γραφείο Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΚΤ κ.Ιωαννίδη

Αθήνα, 09-04-2015

Θέμα: Αποκλεισμός υπαλλήλων Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης από συνεργεία ελέγχου και υπερωριακή απασχόληση



Με έγγραφό της Δ/νσης Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που απευθύνεται προς την Κεντρική Υπηρεσία του ΣΕΠΕ και την Δ/νση Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου «αναγγέλλεται» η διακοπή από 1/4/2015 καταβολής των εξόδων κίνησης και της αμοιβής για υπερωριακή απασχόληση σε 14 υπαλλήλους του Υπουργείου που υπηρετούν με απόσπαση στην ΕΥΔ του ΕΠΑΝΑΔΕΔΒΜ και την ΕΥΣΕΚΤ. Ως λόγος για αυτή την ενέργεια,  προβάλλεται η μεταφορά από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και υπαγωγή των δύο ανωτέρω Υπηρεσιών στο Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με βάση τον Ν.4314/2014. Σύμφωνα με το έγγραφό, λόγω της ως άνω υπαγωγής, οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι δεν είναι δυνατόν να παρέχουν υπερωριακή απασχόληση στο Υπουργείο Εργασίας και στο ΣΕΠΕ.


Πριν υλοποιηθεί η συγκεκριμένη ενέργεια (αποκλεισμός των υπαλλήλων από συνεργεία ελέγχου και υπερωριακή απασχόληση), θα ήθελα να θέσω υπόψη σας τα εξής:

α) Σύμφωνα με το αρ.36 παρ.2. του Ν.4314/2014 « Οι αποδοχές των μέχρι την ψήφιση του νόμου αποσπασμένων από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης καταβάλλονται από το φορέα τους και ισούνται με το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών και επιδομάτων της θέσης τους, που λαμβάνουν κατά την ψήφιση του παρόντος νόμου και μέχρι τη λήξη της προγραμματικής περιόδου, πλην εκείνων που συνδέονται με την άσκηση των καθηκόντων τους στο χώρο και τη θέση που δικαιολογεί την καταβολή τους, που καταβάλλονται από τη ΜΟΔ ΑΕ». Σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη, δεν προβλέπεται περικοπή αποδοχών και επιδομάτων στους αποσπασμένους στις ΕΥ, εκ του λόγου και μόνο της υπηρεσιακής μεταβολής που συντελείται λόγω της υπαγωγής τους στο Υπουργείο Οικονομίας.

β) Σύμφωνα με το αρ. 5. παρ.6. του Ν.3996/2011 «Το μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης συμμετέχει στη διενέργεια ελέγχων και διατίθεται για την εν γένει εκπλήρωση της αποστολής του Σ.ΕΠ.Ε.
Η υπαγωγή των ΕΥΔ στο Υπουργείο Οικονομίας δεν μεταβάλλει την σχέση των 14 υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτές ως προς το Υπουργείο Εργασίας. Σύμφωνα με την παρ.2 του αρ. 38 του Ν.4314/2014, «προσωπικό που αποσπάται στις Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης και προέρχεται από Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης διατηρεί την οργανική του θέση στον φορέα από τον οποίο προέρχεται».

γ) Περαιτέρω, σύμφωνα με την Υ.Α. 44538/Δ1.9964/20.12.2013 «Τροποποίηση και συμπλήρωση απόφασης συγκρότησης συνεργείων για τη διενέργεια και τη συμμετοχή στη διενέργεια ελέγχων», η οποία βρίσκεται σε ισχύ, οι εν λόγω υπάλληλοι έχουν οριστεί ως μέλη συνεργείων ελέγχου. Συνεπώς, οποιαδήποτε ενέργεια παρεμπόδισης συμμετοχής τους και άρνησης των υπηρεσιών τους αντίκειται στην συγκεκριμένη απόφαση.

δ) Σε ότι αφορά την υπερωριακή απασχόληση, συνεχίζει να ισχύει η Υ.Α 31578/31-12-2014 «Τοποθέτηση των υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας στο τηλεφωνικό κέντρο λήψης καταγγελιών (15512) του ΣΕΠΕ και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Σ.ΕΠ.Ε., για εκτέλεση υπερωριακής και νυκτερινής εργασίας καθώς και απασχόληση κατά τις Κυριακές και αργίες.», σύμφωνα με την οποία οι εν λόγω υπάλληλοι απασχολούνται υπερωριακά για τις ανάγκες του τηλ. κέντρου ή για Τμήματα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων του ΣΕΠΕ.

ε) Το σύνολο των συγκεκριμένων υπαλλήλων έχει την ιδιότητα του Επιθεωρητή Εργασίας είτε κατέχοντας οργανική θέση στο ΣΕΠΕ είτε μετά από επιτυχή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 6 του Ν.3996/2011 και με βάση την οποία έχει χορηγηθεί η σχετική κάρτα Επιθεωρητή Εργασίας.

στ) Το σύνολο των συγκεκριμένων υπαλλήλων συμμετέχει σε 5 τουλάχιστον ελέγχους μηνιαίως στα κατά τόπους Τμήματα Εργασιακών Σχέσεων του ΣΕΠΕ σύμφωνα με το οριζόμενο πρόγραμμα αλλά και στη λειτουργία του τηλ. κέντρου 15512.

Επειδή:

α) Από καμία διάταξη δεν προκύπτει ότι η υπαγωγή των ΕΥ του Ν.4314/2014 σε άλλο Υπουργείο εκτός του Υπουργείου Εργασίας διαταράσσει τον οργανικό δεσμό των υπαλλήλων του Υπουργείου Εργασίας που την συγκεκριμένη στιγμή υπηρετούσαν στις Ε.Υ του Ν.4314/2014 με τον Φορέα Προέλευσης τους. Η απόσπαση αυτή μάλιστα πραγματοποιήθηκε αυτοδίκαια εκ του Νόμου 4314/2014, και όχι κατόπιν αίτησης των υπαλλήλων, οι οποίοι κατά την έναρξη της απόσπασής τους στις ΕΥ δεν θα μπορούσαν να γνωρίζουν ότι κάποια στιγμή θα μεταφερθούν στο Υπουργείο Οικονομίας.

β) η υπαγωγή των ΕΥ του Ν.4314/2014 στο Υπουργείο Οικονομίας, αυτή καθαυτή, δεν μεταβάλλει ουδόλως ούτε το περιεχόμενο της εργασίας των εν λόγω υπαλλήλων, ούτε το ωράριο, τον τόπο και τους λοιπούς όρους εργασίας τους

γ) σύμφωνα με την παρ.2 της αρ. πρωτ.οικ. 1931/312/16-01-2015(ΦΕΚ 94/Β΄/20-1-2015) ΥΑ, οι εν λόγω υπάλληλοι απασχολούνται στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με παράλληλα καθήκοντα, ταυτόχρονα με τον ορισμό του ως Υπεύθυνοι Λογαριασμού για τις πληρωμές έργων του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ. Παρουσιάζεται λοιπόν το οξύμωρο η Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης να αναθέτει ένα μεγάλο όγκο εργασίας με παράλληλα καθήκοντα σε υπαλλήλους του Υπουργείου Εργασίας και στη συνέχεια να διατυπώνει την άποψη ότι δεν είναι δυνατό οι υπάλληλοι αυτοί να συνεχίσουν να παρέχουν υπερωριακή απασχόληση!


δ) η συμμετοχή των υπαλλήλων στα συνεργεία ελέγχου και στην υπερωριακή απασχόληση πραγματοποιείται πέραν του ωραρίου εργασίας (πολλές φορές μάλιστα σε νυκτερινές ώρες ή σε αργίες) και δεν επηρεάζει την άσκηση των καθηκόντων των υπαλλήλων κατά τις συνήθεις ώρες εργασίας τους. Αντιθέτως, η εμπειρία των συγκεκριμένων υπαλλήλων από την διαχείριση Κοινοτικών Προγραμμάτων πολλές φορές αποδεικνύεται χρήσιμη κατά τη διενέργεια ελέγχων καθώς πληθώρα εργαζομένων στον ιδιωτικό Τομέα απασχολείται μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

ε) η έως τώρα συμμετοχή των υπαλλήλων στα συνεργεία ελέγχου υπήρξε τακτική ανελλιπής και αποδοτική και η αποκτηθείσα εκπαίδευση και εμπειρία συνιστά ανθρώπινο κεφάλαιο για το Υπουργείο Εργασίας, το όποιο θα απαξιωθεί με τον αποκλεισμό τους από τα συνεργεία ελέγχου κατά το διάστημα της απόσπασής του στις Ε.Υ

στ) Ο αποκλεισμός από τα συνεργεία ελέγχου και την υπερωριακή απασχόληση σημαίνει αυτόματα μείωση του εισοδήματος των υπαλλήλων κατά 160-200 ευρώ περίπου μηνιαίως. Η μείωση αυτή συνιστά αντικίνητρο για την συνέχιση της απόσπασής των υπαλλήλων στις Ε.Υ και πιθανότατα θα οδηγήσει σε αποδυνάμωσή τους και απώλεια σημαντικών ανθρωπίνων πόρων και τεχνογνωσίας

η) ο αποκλεισμός από τα συνεργεία έλεγχου και την υπερωριακή απασχόληση συνιστά αυθαίρετη διακοπή με ευθύνη της Διοίκησης της ενασχόλησης των εν λόγω υπαλλήλων με το αντικείμενο του Υπουργείου Εργασίας, στο οποίο οι εν λόγω υπάλληλοι εξακολουθούν να ανήκουν οργανικά και πιθανόν θα επιστρέψουν με την λήξη της απόσπασής τους,

θ) η μείωση των ανθρώπινων πόρων που διατίθενται στο ΣΕΠΕ, χωρίς πραγματική αιτία, αποκλειστικά με πρωτοβουλία υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου (που υπογράφουν το εν λόγω έγγραφό), ειδικά κατά την περίοδο που επιδιώκεται η ενίσχυση του ελεγκτικού έργου του ΣΕΠΕ, συνιστά τουλάχιστον αναποτελεσματική και πολιτικά εσφαλμένη ενέργεια

  • Δηλώνω την αντίθεσή μου στην συγκεκριμένη ενέργεια και σε οποιαδήποτε ενέργεια με την οποία θα υποστώ  υλική η ηθική βλάβη.
  • Παραμένω διαθέσιμος για συμμετοχή τόσο στα συνεργεία ελέγχου του ΣΕΠΕ όσο και στην υπερωριακή απασχόληση για την διενέργεια ελέγχων.
  • Επιφυλασσόμαι παντός νομίμου δικαιώματός μου.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ασ γυρίσουν στο υπουργείο.
Μην τα θέλουν ολα δικά τους.
Αρκετα κονόμισαν τόσα χρόνια

Ανώνυμος είπε...

Συνάδελφε, νομίζω ότι κοιτάς το δέντρο και χάνεις το δάσος. Πράγματι, μπορεί να υπήρξαν περιπτώσεις συναφέλφων που τοποθετήθηκαν στις διαχειριστικές αρχές ελέω "ώθησης" από συνδικαλιστικές παρατάξεις που σήμερα εμφανίζονται ότι - δήθεν - βρίσκονται δίπλα σε όλους τους συναδέλφους (βλ. ανακοίνωση ΠΑΣΚ). Το γεγονός είναι ότι ο ν.4314/2014 αφαιρεί αρμοδιότητες από το Υπουργείο μας και ότι η απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης να μην καταβάλει πλέον τα έξοδα στους συγκεκριμένους υπαλλήλους, ενώ διενεργούν ελέγχους εκτός του ωραρίου εργασίας τους δεν έχει κανένα νομικό έρεισμα. Υ.Γ.: Ελπίζω ότι από αυτό το blog θα συνεχίζουμε να συζητάμε για θέματα ουσίας, όπως κάναμε τα προηγούμενα χρόνια, και όχι κατηγορώντας - επί προσωπικού - συναδελφους μας.
Λίζα Σιδέρη