Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Ένας ευγενικός αποχαιρετισμός στον κύριο Υφυπουργο...


Αθήνα, 13.2.2012
Κύριε Υπουργέ,  

(η ευγένεια προστάζει να σας αποκαλούμε με αυτόν τον τίτλο για πάντα)


Βρέθηκα σήμερα στον αποχαιρετισμό σας προς τους υπαλλήλους του Υπουργείου Εργασίας. Δεν είναι ευγενικό να αρνείται κανείς μια πρόσκληση ειδικά όταν αφορά τον αποχαιρετισμό του πολιτικού του προισταμένου.

Είμαι κι εγώ ενας υπάλληλος του Υπουργείου. Ένας, κατά γενική ομολογία, ευγενικός και “ήσυχος” υπάλληλος. Δε το λέω εγώ, μπορείτε να ρωτήσετε και τους συναδέλφους μου. Δε νευριάζω συχνά, δεν υψώνω ποτέ τους τόνους, αφήνω τις κυρίες να μπουν πρώτες στο ασανσέρ...Με λίγα λόγια, δεν είμαι ο τύπος ανθρώπου που θα σας φωνάξει οργισμένα, ανεμίζοντας το εκκαθαριστικό μισθοδοσίας του, όπως εκείνος ο ...”αγενής” υπάλληλος στον σημερινό αποχειρετισμό σας. Καλά κάνατε και τον εγκαλέσατε για έλλειψη στοιχειώδους ευγένειας! Εγώ παρά την εύλογη πίκρα μου και τον κρυμμένο θυμό μου για όσα συμβαίνουν σε βάρος μου και σε βάρος των συμπολιτών μου, θα είμαι κόσμιος. Θα σας μιλήσω ευγενικά, όπως έχω συχνά ακούσει να μιλάτε με τους συναδέλφους σας στο καθ' όλα ευγενές Κοινοβούλιο, του οποίου παρεπιμπτόντως συνεχίζεται να είστε εκλεγμένο μέλος.



Θέλω λοιπον κι εγώ να σας αποχαιρετίσω με τη σειρά μου. Και τι πιο ευγενικό και όμορφο από μια παραδοσιακή αποχαιρετιστήρια επιστολή...



Κύριε Υπουργέ,


Δε σας γνώρισα προσωπικά. Σας συνάντησα μερικές φορές τυχαία στους διαδρόμους του Υπουργείου. Δε σας χαιρέτησα ως όφειλα, λόγω του αξιώματος σας. Ζητώ συγγνώμη. Θα μου μείνει πάντως η εικόνα σας εκείνη τη Πέμπτη της παραίτησης σας, όταν σας “τράκαρα” ενώ φεύγατε οριστικά απο το Υπουργείο. Χωρίς υπουργικό κουστούμι, με ένα σκούφο για το κρύο και τα χερια στις τσεπες...Ησασταν ανθρώπινος κύριε Υπουργε, γι αυτό θα σας μιλήσω κι εγώ ανθρώπινα.



Είπατε ότι ξέρετε πως στο Υπουργείο υπηρετούν υπάλληλοι ταγμένοι στο λειτούργημα τους. Ξέρω κι εγώ κάποιους από αυτούς. Είναι νέα ή λιγότερο νέα παιδιά, με γνώσεις, με κέφι, με όρεξη και μια παιδιάστικη αφέλεια...Άντρες και γυναίκες που έλιωσαν στο διάβασμα, άλλοι που έκαναν χίλιες δουλειές και όταν μπήκαν στο Δημόσιο, θελήσαν πραγματικά να προσφέρουν. Τους είπαν να φτάξουν πίνακες με τα έσοδα και τα έξοδα του ΟΕΚ, του ΟΕΕ, του ΟΑΕΔ. Μέρες και νύχτες με όρεξι και κέφι έβαλαν τις γνώσεις τους στην υπηρεσία της Υπηρεσίας, στην υπηρεσία του Πολίτη. Και με παιδιαστικη αφέλεια, παρά τις αλληλοσυγκρουόμενες πολιτικές κατευθύνσεις, νομίζαν ότι συμβάλλουν στη σωτηρία της πατρίδας. Έστω στη σωτηρία του ΟΕΚ, του ΟΕΕ και του κακομοίρη που περιμένει την επιδότηση για να πληρώσει το νοίκι ή τη δόση του στεγαστικού. Και μια νύκτα, καθόλου ευγενικά, ο ΟΕΚ και ο ΟΕΕ έπαψαν να υπάρχουν...Καθόλου ευγενικό κύριε Υπουργε! Το ξέρω θα μου πείτε ότι δε το ξέρατε, σας αιφνιδίασαν. Ή ότι προσπαθήσατε, αλλά...Και για τα δύο υπάρχει μια κατάλληλη φράση, κύριε Υπουργέ: ΠΑΤΑΓΩΔΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑ! Όση ευγένεια κι αν επιστρατεύσω, δε μπορείτε να χρεωθείτε κάτι λιγότερο...



Ήμουν αρκετά ευγενικός μαζί σας, κι ας μη το καταλάβατε. Ήμουν ευγενικός, (αν και κάποιοι θα με πουν αφελή και σε ένα ευνομούμενο κράτος θα με έλεγαν και παράνομο), όταν κάνοντας πολλές φορές τα στραβά μάτια εισηγούμουν τη δέσμευση πίστωσης για τη μετακίνηση σας στην Ηλεία για υπηρεσιακούς λόγους. Μεταξύ μας, οι υπηρεσιακοί λόγοι φαντάζομαι ότι σχετίζονται με το γεγονός ότι τυχαίνει να εκλέγεστε στην Ηλεία. Το ξέρω ότι ήσασταν αρκετά ευγενικός ώστε να παραιτηθείτε από την προσωπική σας ημερήσια αποζημίωση. Ωστόσο, ο έλληνας φορολογούμενος χρεώθηκε πολλάκις για να ταξιδεύετε με προσωπική ασφάλεια στην εκλογική σας περιφέρεια τα Σαββατοκύριακα. Θα μου αυτό κάνουν όλοι. Θα μου πείτε τι είναι 300 ευρώ κάθε Σαββατοκύριακο; Θα σας πω εγώ: Είναι η μηνιαία σύνταξη του παππού αγρότη, που ζητήσατε και πήρατε με ευγένεια την ψήφο του. Πάντως, ήμουνα αρκετα ευγενικός και δεν επεσήμανα σε κανένα φίλο δημοσιογράφο (άλλωστε δεν έχω κάποιον τέτοιο!), να αναζητήσει τις συγκεκριμένες αποφάσεις μέσα στον πακτωλό αποφάσεων του ΔΙΑΥΓΕΙΑ.



Είπατε, κύριε Υπουργέ πως αντιτίθεστε στο άρθρο 1 του Νόμου που ψηφίστηκε προχθες. Και πληρώνετε το τίμημα με την παραίτηση σας. Φτηνό τίμημα θα πω εγώ, σε σύγκριση με αυτό που θα πληρώσουν οι εκατομμύρια εργαζόμενοι που θα δούν άμεσα τους μισθούς τους να καταρρέουν. Είπατε επίσης, ότι ο Νόμος είναι Νόμος. Και θα εφαρμοστεί! Με περισσή ευγένεια και με πλήρη επίγνωση των συνεπειών του ...Νόμου, σας λέω ότι εγώ δεν θα τον εφαρμόσω. Στο απειροελάχιστο κομμάτι της Δημόσιας Διοίκησης που μου αναλογεί, αυτός ο νόμος δε θα εφαρμοστεί. Ως δημόσιος υπάλληλος, δεσμεύομαι να μην εφαρμόζω αντισυνταγματικούς νόμους. Και η παράκαμψη των συλλογικών διαπραγματευσεων είναι αντισυνταγματική, όπως διαβεβαιώνει και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής. Θα μου πείτε ότι η Επιστημονική Επιτροπή αποτελείται από τεχνοκράτες, ενώ η Βουλή είναι αυτή που τελικά νομοθετεί στο όνομα του ελληνικού λαού. Κι εγώ ευγενικά, θα σας απαντήσω ότι τεχνοκράτης και όχι πολιτικός είναι κατά δήλωση του και ο ανώτατος πολιτικός μου Προιστάμενος, ο κύριος Πρωθυπουργός...Ευγενικά μιλώντας, το Σύνταγμα και το Πολίτευμα έχει επί των ημερών σας γίνει κουρέλι κύριε Υπουργε.

Και στο κάτω κάτω, κύριε Υπουργε, ευγενικά, και με προσωπικό τίμημα πιθανόν μεγαλύτερο από μια Υπουργική παραίτηση, θα αρνηθώ να συμβάλλω στην εφαρμογή ενός Νόμου που καταβαραθρώνει το μέλλον των εργαζόμενων συμπολιτών μου και εξευτελίζει τους αγώνες και το αίμα γενιών και γενιών.


Κλείνοντας, για να μη μακρηγορώ κύριε Υπουργε, θέλω ειλικρινά να σας εκφράσω ολόψυχα τις ευχές μου για ότι κάνετε στο μέλλον. Είτε ιδιωτεύσετε, είτε ζητήσετε ξανά την ψήφο του ελληνικού λαού (με το ΠΑΣΟΚ ή όποιο άλλο κόμμα ευγενικά στεγάσει τις ανησυχίες σας), σας εύχομαι κάθε επιτυχία. Είμαι σίγουρος ότι οι συμπατριώτες μου, θα εκτιμήσουν την, έστω και την τελευταία στιγμή, μεταμέλεια σας και θα σας φερθούν ευγενικά. Άλλωστε ο ελληνικός λαός πολλάκις έχει αντιμετωπίσει με ευγένεια ακόμη και τους χειρότερους δυνάστες, πόσο μάλλον έναν ευγενικό πολιτικό άνδρα όπως εσείς.



Με αληθινή εκτίμηση,

Ένας ευγενικός υπάλληλος
ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
στο Υπουργειο Εργασιας και Κοινωνικης Ασφαλισης

Δεν υπάρχουν σχόλια: