Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ




1. Διεθνής Σύμβαση Εργασίας 81, Άρθρο 11, παρ.2   ( Κυρώθηκε από την Ελλάδα με τον  ν. 3249/55)
“Η αρμόδια αρχή λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα δια την καταβολήν εις τους επιθεωρητές εργασίας των οδοιπορικών και πάσης άλλης συμπληρωματικής δαπάνης αναγκαίας δια την άσκησιν των καθηκόντων των.”
2. Διεθνής Σύμβαση Εργασίας 150, Άρθρο 10, παρ.2  ( Κυρώθηκε από την Ελλάδα με τον ν.1564/85)
“Το προσωπικό του συστήματος διοίκησης της εργασίας θα έχει την κοινωνική υπόσταση, τα αναγκαία υλικά και οικονομικά μέσα για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων του”




Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ,
ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
 ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ


Μερικά δεδομένα:
  • Ν.4024/11: Κατάργηση ελεγκτικού επιδόματος, οικονομικής παροχής (ΑΣΕ), εξόδων κίνησης, μείωση συνολικών αποδοχών των υπαλλήλων του Υπουργείου Εργασίας πάνω από 30%
  •   Ν.4024/11 (άρθρο 37): Ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας με ενίσχυση των επιχειρησιακών έναντι των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων.
  • Προϋπολογισμός ΣΕΠΕ 2012: 23,6 εκατ. €  -  Προϋπολογισμός Σ.ΕΠ.Ε 2011: 26,3 εκατ.€.         Μείωση: 10,26%  !
  • Προϋπολογισμός 2012: Κονδύλι για υπερωρίες επιθεωρητών εργασίας: 972.000 € (Αντίστοιχα για το 2011: 1.285.000€, 2010: 1.779.000€, 2009: 2.175.000€).  Μείωση δηλαδή κατά 24,36% σε σχέση με το 2011 και κατά 55,31% σε σχέση με το 2009!
  • Και όμως! Στο επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο 2012-2015 (Δεκέμβριος 2011),  υπάρχει πρόβλεψη για επιπλέον έσοδα (αύξηση εισφορών) από καταπολέμηση αδήλωτης εργασίας : 500εκατ. € ετησίως για τα έτη 2013-2015  ! (Πίνακας 3.11, σελ.70)
      

Εύκολα λοιπόν μπορούμε να εξαγάγουμε το συμπέρασμα, από τα παραπάνω δεδομένα, ότι η συγκυβέρνηση  του «μαύρου μετώπου» σκοπεύει να συνεχίσει το έργο των προκατόχων της απαλλάσσοντας τους εργοδότες από την ενοχλητική παρουσία ουσιαστικού ελέγχου από το Σ.ΕΠ.Ε.

Οι Επιθεωρητές Εργασίας και το προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας που συνδράμει το ελεγκτικό έργο είναι προφανές ότι ενοχλούν, καθώς “μπλέκονται” στην λειτουργία της ελεύθερης αγοράς της εργασίας. Στο πλαίσιο μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την εργασία και τον εργαζόμενο ως κόστος, και όχι ως φορέα δικαιωμάτων, κρατικές λειτουργίες όπως η Επιθεώρηση Εργασίας πρέπει να υποβαθμιστούν, να ευτελιστούν -και γιατί όχι- να εκλείψουν.

Τι κι αν εκτός από το Μνημόνιο και τις δανειακές συμβάσεις, κάποτε κυρώσαμε και κάποιες Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας για το κύρος και την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της Επιθεώρησης Εργασίας; Αυτά είναι παλιές ξεχασμένες ιστορίες.  Δυστυχώς, όπως φαίνεται, ξεχασμένες και από εμάς τους ίδιους και τα συνδικαλιστικά μας όργανα, που οφείλουν να δημοσιοποιήσουν ευρέως και τεκμηριωμένα την παραβίαση των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας από τη χώρα μας.

 

 Εμείς πρέπει:

·    Να αναδείξουμε το πρόβλημα της απαξίωσης του Σ.ΕΠ.Ε.  Η Επιθεώρηση Εργασίας είναι από τις σημαντικότερες δημόσιες λειτουργίες, ο επιθεωρητής εργασίας πρέπει να διαθέτει ανεξαρτησία, κύρος και εφόδια για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων του
·      Να απαιτήσουμε τη πλήρη εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας.
·     Να παλέψουμε για τα μείζονα (αξιοπρεπείς βασικοί μισθοί για όλους), και όχι να επιδιώκουμε τα ελάχιστα (π.χ το 20% των εισπραχθέντων προστίμων να επιστρέφει μέσω Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στο Σ.ΕΠ.Ε -στην καλύτερη περίπτωση περίπου 1,5 εκατ.-  όταν η μείωση του Π/Υ του Σ.ΕΠ.Ε για το 2012 είναι 2,7 εκατ.)
·  Να επιδιώξουμε συμμαχία με τους συνάδελφους του Δημοσίου και τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα που πλήττονται από την ανάλγητη πολιτική της κυβέρνησης, του ΣΕΒ, της ΕΕ και του ΔΝΤ κατά του κόσμου της εργασίας
·   Να αντισταθούμε σε οποιαδήποτε λογική αδιαφανούς συναλλαγής με σκοπό την εξασφάλιση χαριστικών προνομιών
·  Να διεκδικήσουμε αύξηση των πιστώσεων για υπερωριακή απασχόληση, κάλυψη εξόδων κίνησης και πραγματική συμμετοχή μας στα συνεργεία έλεγχου, για να συμβάλλουμε ουσιαστικά στον έλεγχο της εργατικής νομοθεσίας

Για αυτό, πρέπει ως Σύλλογος να κινηθούμε άμεσα και να πραγματοποιήσουμε όσα προειδοποιητικά διατυπώθηκαν στην από 11-10-2011 επιστολή προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, δηλαδή:

 

Να προσφύγουμε για άλλη μια φορά στο Διεθνές Γραφείο Εργασίας (Αναφορά βάσει του άρθρου 24 του Καταστατικού της Δ.Ο.Ε.) για τη μη διασφάλιση από την ελληνική κυβέρνηση της ορθής εφαρμογής της 81 και της 150 Δ.Σ.Ε. και όσων αυτές διαλαμβάνουν σχετικά με το σύστημα Επιθεώρησης Εργασίας και το σύστημα Διοίκησης της Εργασίας αντίστοιχα (81 Δ.Σ.Ε.: μη τήρηση των διατάξεων των Άρθρων 6, 10 και 11 της Σύμβασης - 150 Δ.Σ.Ε.: μη τήρηση των διατάξεων του Άρθρου 10 της Σύμβασης).
Η ΟΣΥΠΕ είχε διατυπώσει το 1995 σχετική διαμαρτυρία για την μη αποτελεσματική εφαρμογή της 81 Δ.Σ.Ε. σχετικά με την υπαγωγή του Σ.ΕΠ.Ε. στην αρμοδιότητα των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Μετά από 3 χρόνια η ελληνική κυβέρνηση προς συμμόρφωση στις συστάσεις της Δ.Ο.Ε. υιοθέτησε νέο νόμο επαναφέροντας το Σ.ΕΠ.Ε. στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.




ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
στο Υπουργειο Εργασιας και Κοινωνικης Ασφαλισης
asy-yeka.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: