Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Κείμενο διαμαρτυρίας για την παύση του Προισταμένου της Δ/νσης Οικονομικού

Λάβαμε και δημοσιεύουμε κείμενο που υπογράφεται από 22 υπαλλήλους της Δ/νσης Oικονομικού και αφορά την παύση του Προϊσταμένου της Δ/νσης Αλέκου Πουρνιά. Το ενυπόγραφο κείμενο απευθύνεται στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.


"Αθηνα, 19-6-2013

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από τον ίδιο τον Προϊστάμενό μας, την αντικατάσταση του. Την έκπληξη διαδέχθηκε η απογοήτευση και την απογοήτευση η οργή.

Έκπληξη γιατί σε μια στιγμή και με μια απλή Υπουργική Απόφαση, χωρίς κάποια προφανή αιτιολογία και εξήγηση αντικαθίσταται ένας Προϊστάμενος Δ/νσης που έχει κριθεί με κανονική διαδικασία και του οποίου η θητεία δεν έχει λήξει.

Απογοήτευση γιατί με τον Αλέκο Πουρνιά είχαμε όλοι οι υπογράφοντες άριστη συνεργασία και εκτιμήσαμε όλοι την άριστη γνώση του αντικειμένου, την επαγγελματικότητα, την εργατικότητα και την συναδελφικότητά του. Το να “ξηλώνεται” εν μια νυκτί ένας τέτοιος υπάλληλος είναι κάτι που δημιουργεί αντικίνητρα σε οποιονδήποτε θέλει να του μοιάσει.

Οργή γιατί είναι απαράδεκτο να βασιλεύει εν έτει 2013. η λογική του αποφασίζουμε και διατάσσουμε, να μην τηρούνται Νόμοι και διαδικασίες κρίσεων, προαγωγών, ορισμού Προϊσταμένων. Οργή, γιατί το Υπουργείο λειτουργεί επί έξι χρόνια με αναθέσεις καθηκόντων σε Προϊσταμένους, χωρίς κρίσεις, με λογικές εξυπηρετήσεων σε γνωστούς και φίλους.

Ο Αλέκος Πουρνιάς κρίθηκε και τοποθετήθηκε Προϊστάμενος της Δ/νσης Οικονομικού, εργάστηκε με αυταπάρνηση, τόλμησε να προτείνει λύσεις, να συντάξει νομοθετικές ρυθμίσεις και να εκφράσει διαφωνία σε πραγματοποίηση δαπανών για τις οποίες δεν τηρούνταν η νομιμότητα. Επιδίωξε να εφαρμόσει την χαοτική νομοθεσία που ψήφισαν το τελευταίο διάστημα οι κυβερνώντες, ειδικά στον Τομέα της Πρόνοιας. Ανέλαβε χωρίς οποιοδήποτε όφελος και την Δ/νση Εποπτείας, προκειμένου να “προχωρήσει” το έργο της ομαλής ένταξης 41 Φορέων Πρόνοιας στην εποπτεία του Υπουργείου μας.
Για όλα αυτά, η “ανταμοιβή” του είναι μια άκομψη αντικατάσταση.
Τα ατελείωτα ξενύχτια του και η εργασία του τα Σαββατοκύριακα “επιβραβεύονται” με την παραπάνω απόφαση.

Ως υφιστάμενοι, αλλά κυρίως ως συνεργάτες του Αλέκου Πουρνιά, εκφράζουμε την διαμαρτυρία μας για το γεγονός της αντικατάστασης του με διαδικασίες που δεν αρμόζουν σε στελέχη της αξίας του, αλλά και γενικότερα δεν τιμούν έννοιες όπως αξιοκρατία και διαφάνεια στο Δημόσιο, τις οποίες πρέπει να τηρεί η εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Εμείς, εμπνεόμενοι από το παράδειγμά του και την στάση του, θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε από τις θέσεις μας, πάντα με γνώμονα την νομιμότητα και την εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος.
Ζητάμε την άμεση ανάκληση της απόφασης αντικατάστασης του Προϊσταμένου της Δ/νσης μας, Αλέκου Πουρνιά."


Οι υπογράφοντες υπάλληλοι της Δ/νσης Οικονομικού

(ακολουθούν 22 υπογραφές)

3 σχόλια:

lisvas2010 είπε...

Παραθέτω το άρθρο 5 του ν. 3871/2010 (όπως ισχύει σήμερα), το οποίο οι περισσότεροι από μας αγνοούμε, ή μάλλον αγνοούσαμε πριν από την αντικατάσταση του Διευθυντή Οικονομικών του Υπουργείου μας. Διαβάζοντάς τις παραγράφους 3 και 4 του εν λόγω άρθρου, καταλαβαίνει κανείς ότι οι τεράστιες ευθύνες που συνεπάγεται η εν λόγω θέση, δεν αναπληρώνονται με επίδομα Διευθυντη της τάξης των 500 ευρώ μεικτά. Θα μπορούσαν - ίσως - να αναπληρωθούν με μια έμπρακτη αναγνώριση του έργου του από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου μας. Αντιθέτως, βλέπουμε μια εκ διαμέτρου από αυτό που όλοι θα περιμέναμε αντίδραση. Την αντικατάστασή του. Γιατί άραγε;

Λίζα Σιδέρη



«Άρθρο 3Β
Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών Υπουργείων
και λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης
1. Στις οικονομικές υπηρεσίες κάθε φορέα της Γενικής
Κυβέρνησης τοποθετείται προϊστάμενος, του οποίου τα
προσόντα είναι ανάλογα με τη θέση και την ευθύνη που
αυτή συνεπάγεται. Τα προσόντα και η διαδικασία επιλο−
γής καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται
με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης
και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών και
των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργών και κατά παρέκκλιση
των κείμενων διατάξεων.
2. Ο Προϊστάμενος Οικονομικών Υπηρεσιών είναι υπεύ−
θυνος για την διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής
διαχείρισης του φορέα του και των χρηματοδοτούμενων
από αυτόν φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και επο−
πτεύει τις διαδικασίες που αφορούν στον προϋπολογι−
σμό και τη λογιστική αποτύπωση των δραστηριοτήτων
του φορέα του, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες
του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Ειδικότερα μεριμνά για:
(α) την παροχή έγκαιρων και αξιόπιστων πληροφοριών
σχετικά με τον προϋπολογισμό του οικείου φορέα προς
τον επικεφαλής του τελευταίου, τον επικεφαλής του
φορέα από τον οποίο ενδεχομένως χρηματοδοτείται,
τον Υπουργό Οικονομικών, τη Βουλή και την κοινή γνώμη
μέσω του τύπου ή του διαδικτύου,
(β) τη διασφάλιση της πιστής τήρησης των ανωτά−
των ορίων του προϋπολογισμού του φορέα του και της
ανάληψης δεσμεύσεων από τον φορέα αυτό και τους
εποπτευόμενους φορείς του, για τη διενέργεια δαπανών
μόνον εφόσον υπάρχει αντίστοιχη πίστωση στον οικείο
προϋπολογισμό,
(γ) τη διαχείριση και αξιοποίηση των πόρων του φο−
ρέα του και των εποπτευόμενων από αυτόν φορέων,
σύμφωνα με τις αρχές του παρόντος νόμου,
(δ) την τήρηση των υποχρεωτικών οδηγών, οδηγιών
και εγκυκλίων που εκδίδει το Υπουργείο Οικονομικών
και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και
(ε) τη διαβίβαση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
των δημοσιονομικών στοιχείων του φορέα του, σύμ−
φωνα με τις κατ’ εξουσιοδότηση του παρόντος νόμου,
κανονιστικές πράξεις.
3. Σε περίπτωση κατά την οποία ο Προϊστάμενος λάβει
εντολή από οποιαδήποτε αρμόδια αρχή να προβεί σε
ενέργεια, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την ανάληψη
υποχρέωσης ή εκτέλεσης δαπάνης που υπερβαίνει τα
τιθέμενα όρια ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια σχετικά με
τα οριζόμενα στις προηγούμενες παραγράφους, οφείλει
αμέσως να αρνηθεί και να ενημερώσει εγγράφως την
εν λόγω αρχή.
Αν η αρμόδια αρχή επιμείνει στην εκτέλεση της εντο−
λής της, οφείλει να την επαναλάβει εγγράφως με ταυτό−
χρονη κοινοποίησή της στον Πρόεδρο της Βουλής, στον
Γενικό Επίτροπο Επικρατείας, στο Ελεγκτικό Συνέδριο
και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Στην περίπτωση αυτή την ευθύνη ως προς τη νομιμό−
τητα της ενέργειας φέρει πλέον ο εντολέας.
4. Η παράβαση των οριζομένων στις παραγράφους 2
και 3 του παρόντος άρθρου, από τον Προϊστάμενο των
Οικονομικών Υπηρεσιών συνιστά πειθαρχικό αδίκημα
σύμφωνα με το άρθρο 106 του ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26
Α΄) και επισύρει την πειθαρχική ποινή της περίπτωσης
ε΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 109 του ίδιου νόμου.
Οι διατάξεις του άρθρου 104 του παραπάνω νόμου, για
τη δυνητική θέση σε αργία, εφαρμόζονται και στην
προκειμένη περίπτωση, ο δε αρμόδιος υπουργός ή ο
επικεφαλής του φορέα αναστέλλει υποχρεωτικά την
άσκηση των καθηκόντων του Προϊσταμένου, εφαρμο−
ζομένης κατά τα λοιπά της παραγράφου 2 του ίδιου
άρθρου. Επίσης ο Προϊστάμενος ευθύνεται και για κάθε
ζημία που προξένησε στον οικείο φορέα από δόλο ή
βαριά αμέλεια.»

Ανώνυμος είπε...

Συνάδελφοι,

ισχύει αυτό που γράφεται στην ανακοίνωση της ΠΑΣΚ του Υπουργείου Εργασίας ότι ο Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών παύθηκε "επειδή με έγγραφό του ενημέρωνε τη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής για «μεγάλο κίνδυνο δημοσιονομικού εκτροχιασμού» σχετικά με το «ειδικό επίδομα τριτέκνων και πολυτέκνων κλπ»"; Και αν ναι, εσείς γιατί τον υπερασπίζετε και μάλιστα με ελεγείες για "αυταπάρνηση". "εργατικότητα" και δώστου; Επειδή προειδοποιεί την κυβέρνηση για "δημοσιονομικό εκτροχιασμό", δηλαδή για μη συμμόρφωση με τις επιταγές της τρόϊκας και των επιχειρηματιών; Και μάλιστα για τα επιδόματα των πολυτέκνων; Αν αυτή είναι η πραγματική αιτία (έστω η αφορμή) για το ξήλωμα του Πουρνιά, τότε κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να "θέλει να του μοιάσει". Ο κάθε υπάλληλος του Υπουργείου πρέπει να κρίνεται θετικά από τη θέση που παίρνει ΕΝΑΝΤΙΑ στην αντεργατική πολιτική, ΌΧΙ για θέσεις υπέρ της.

Πέτρος

Ανώνυμος είπε...

Συνάδελφε, για του λόγους παύσης του κ. Πουρνιά θα πρέπει να απευθύνεις το ερώτημα σε αυτόν που τον έπαυσε.